Menu
Sluiten
Klantenservice
- Home
- Vragen en antwoorden
Veelgestelde vragen
Vragen en antwoorden
Klantenservice
Staat uw vraag er nog niet bij?
Indien uw vraag nog niet in deze faq is opgenomen mail uw vraag dan naar info@vlaggenclub.nl dan krijgt u zeker antwoord op uw vraag.
Betalen
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Wij bieden alle gangbare en veilige betaalmethoden: iDEAL, PayPal, AfterPay, Klarna, Mastercard, VISA, Apple Pay. Voor zakelijke klanten is betalen op factuur ook mogelijk, neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Hoe kan ik betalen?
Bij het afronden van je bestelling kies je eenvoudig de gewenste betaalmethode. Alle betalingen verlopen via een beveiligde verbinding of via de veilige omgeving van je bank of betaalprovider. Zodra wij je betaling ontvangen hebben, verzenden wij je bestelling direct.
Kan ik mijn bestelling achteraf betalen?
Ja, dat kan. Je kunt gebruikmaken van Klarna of Afterpay. Daarnaast is het altijd mogelijk om in overleg met onze klantenservice (een deel) achteraf per factuur te betalen.
Krijg ik korting bij grotere bestellingen of staffelkorting?
Ja, bij grotere aantallen bieden wij vaak staffelkortingen. Neem hiervoor contact met ons op of vraag vrijblijvend een offerte aan. Wij maken graag een voorstel op maat.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Je ontvangt je factuur altijd per e-mail zodra je bestelling is afgerond. Heb je een account? Dan kun je de factuur ook terugvinden in je accountomgeving. Heb je de factuur niet ontvangen, neem dan contact met ons op.
Waarom heb ik nog geen mail met een bestelbevestiging ontvangen?
De bevestigingsmail wordt direct na je bestelling automatisch verzonden. Heb je niets ontvangen? Controleer dan je spamfolder. Staat de mail daar ook niet in, neem dan contact met ons op zodat we kunnen nakijken of je bestelling goed is verwerkt.
Kan ik als zakelijke klant (bijv. school, gemeente, vereniging) op factuur betalen?
Ja, dat kan. Voor zakelijke klanten zoals scholen, gemeenten of verenigingen bieden wij de mogelijkheid om op factuur te betalen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice zodat we dit voor je in orde maken.
Mijn betaling is mislukt, wat moet ik doen?
Probeer je bestelling opnieuw te plaatsen met dezelfde of een andere betaalmethode. Lukt dit niet of blijft er iets fout gaan? Neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je direct verder.
Bestellen & verzending
Hoe plaats ik een bestelling?
Je plaatst eenvoudig een bestelling via onze webshop. Zoek het gewenste product, kies de uitvoering of het formaat en voeg het artikel toe aan je winkelwagen. Zodra je alle producten hebt gekozen, ga je naar de kassa. Daar vul je je gegevens in, kies je een betaalmethode en rond je de bestelling af. Je ontvangt altijd direct een orderbevestiging per e-mail.
Kan ik een bestelling afhalen?
Ja, dat kan! Je bent van harte welkom om je bestelling af te halen bij ons in Mijdrecht. Kies tijdens het bestelproces voor de optie Afhalen. Zodra je bestelling klaarstaat, ontvang je van ons een bericht.
Wat is de levertijd van mijn product?
Op de productpagina vind je altijd de actuele levertijd.
Op voorraad: vóór 16:00 besteld, dezelfde dag naar PostNL of GLS, meestal de volgende werkdag in huis (behalve zondag).
Niet op voorraad: maximale levertijd 14 werkdagen, je ontvangt persoonlijk bericht.
Vlaggenstokken: vaak 2 werkdagen levertijd via speciale koeriersdienst.
Meerdere producten: we verzenden zoveel mogelijk in één pakket, anders ontvang je bericht.
Wat zijn de verzendkosten voor mijn product?
Bestellingen vanaf €75,- verzenden wij gratis binnen Nederland en België.
Onder €75,- betaal je in Nederland €3,95, €5,50 of €7,95, afhankelijk van gewicht en formaat.
Voor België bedragen de verzendkosten €7,95. De exacte verzendkosten zie je altijd in de winkelwagen voordat je bestelt.
Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd als ik vóór 16:00 bestel?
Bestel je op een werkdag vóór 16:00 uur en is je product op voorraad? Dan leveren wij het diezelfde dag nog aan bij PostNL of GLS. Vaak heb je je bestelling de volgende werkdag in huis. Houd rekening met mogelijke vertraging van 1 werkdag door drukte bij PostNL en GLS.
Is mijn bestelling gelukt?
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je altijd direct een bevestiging per e-mail. Heb je deze niet ontvangen? Controleer je spamfolder of neem contact met ons op. Wij kijken dit graag voor je na.
Hoe annuleer of wijzig ik mijn bestelling of bezorgadres?
Annuleren: zolang je bestelling nog niet verzonden is, kunnen wij deze kosteloos annuleren.
Wijzigen: wil je een product of adres aanpassen, neem dan direct contact op. Als je bestelling nog niet bij de vervoerder is aangemeld, kunnen we dit vaak nog doen.
Krijg ik een track & trace-code voor mijn bestelling?
Ja, zodra je bestelling is verzonden ontvang je per e-mail een track & trace-code. Hiermee kun je eenvoudig volgen waar je pakket zich bevindt.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben of mijn pakket beschadigd aankomt?
Niet thuis: de vervoerder laat een bericht achter. Je pakket wordt opnieuw aangeboden of naar een afhaalpunt gebracht.
Beschadigd: neem direct contact op met onze klantenservice, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.
Kan ik een maatwerk- of gepersonaliseerde vlag direct online bestellen?
Ja, dit kan eenvoudig via onze webshop. Upload je bestand of gebruik de online ontwerptool. Je ontvangt altijd een digitale proefdruk ter controle voordat we starten met de productie.
Kan ik een bestelling vooruit plannen of meerdere adressen opgeven?
Vooruit plannen: geef tijdens of na de bestelling een gewenste leverdatum door, wij zorgen voor levering op die datum.
Meerdere adressen: mogelijk via de klantenservice, bijvoorbeeld voor scholen of verenigingen.
Worden vlaggenmasten verzonden?
Vlaggenmasten worden verzonden voor de producten waar dit aangegeven wordt, verschillende vlaggenmasten zijn alleen af te halen. Omdat vlaggenmasten (net als vlaggenstokken) een bijzonder formaat hebben, worden ze niet met de standaard pakketdiensten (PostNL of GLS) verzonden. Voor deze producten schakelen wij een gespecialiseerde koeriersdienst in die geschikt is voor het vervoeren van lange en grote pakketten.
Kwaliteit & garantie
Wat is het verschil in levensduur tussen spunpoly, glanspoly en Best Value vlaggen?
Spunpoly: klassiek vlagmateriaal, voelt als katoen, zwaarder doek (165 g/m²). Bij continu buitengebruik gaat de vlag 3 tot 6 maanden mee (mits bij windkracht 6 naar binnen gehaald). Bij af en toe gebruik kan de vlag jaren meegaan.
Glanspoly: modern vlagmateriaal, lichter doek (115 g/m²), wappert al bij weinig wind. Bij continu buitengebruik gaat de vlag 3 tot 5 maanden mee. Ook kleurecht, UV-bestendig en windsterk.
Best Value: voordeliger vlag (100 g/m² polyester), geschikt voor feesten of kort buitengebruik (enkele dagen tot weken). Binnen blijven deze vlaggen jarenlang goed.
Hoe weet ik welke vlag het meest geschikt is voor dagelijks gebruik buiten?
Voor dagelijks buitengebruik raden we spunpoly of glanspoly aan. Beide zijn sterk, kleurecht en UV-bestendig. Spunpoly heeft een klassieke uitstraling en is zwaarder, glanspoly is lichter en wappert ook bij weinig wind.
Zijn jullie vlaggen bestand tegen zonlicht en verkleuring door UV-straling?
Ja, al onze vlaggen zijn kleurecht en UV-bestendig. Dit geldt voor spunpoly, glanspoly én Best Value vlaggen.
Kan ik mijn vlag wassen zonder dat de kleuren vervagen?
Ja, vlaggen van spunpoly, glanspoly en Best Value zijn wasbaar op 40°C met fijnwasmiddel. De kleuren blijven behouden doordat de stoffen kleurecht zijn.
Zijn alle vlaggen en vlaggenlijnen brandveilig en geschikt voor horeca of scholen?
Niet alle vlaggen, maar sommige vlaggenlijnen zijn speciaal brandvertragend gemaakt. Deze zijn zeer geschikt voor gebruik in horeca, scholen en clubs waar aan veiligheidsvoorschriften voldaan moet worden.
Wat gebeurt er als mijn vlag sneller slijt dan verwacht?
Vlaggen zijn gebruiksproducten en slijten zodra ze buiten wapperen in weer en wind. Daarom geven we geen garantie op slijtage door normaal gebruik. Wel zijn al onze vlaggen kleurecht en kleurvast. Ben je niet tevreden, dan kun je de vlag binnen 14 dagen ongebruikt retourneren volgens ons retourbeleid.
Kunnen vlaggen die ik alleen binnen gebruik jarenlang meegaan?
Ja, vlaggen die binnen gebruikt worden (zoals Best Value vlaggen voor feesten of spunpoly/glanspoly vlaggen als decoratie) kunnen jarenlang meegaan omdat ze niet blootgesteld worden aan wind en weer.
Wat is glanspoly?
Glanspoly is een lichte vlaggenstof (115 g/m²) die veel gebruikt wordt voor moderne vlaggen. Het materiaal is kleurecht, UV-bestendig en windsterk. Doordat het licht is, wappert de vlag al bij weinig wind. In de zon geeft glanspoly een mooie glans.
Wat is spunpoly?
Spunpoly is een zwaardere vlaggenstof (165 g/m²) die aanvoelt als katoen. Het heeft een klassieke uitstraling en wordt vaak gebruikt voor officiële gelegenheden. Spunpoly is sterk, kleurecht en UV-bestendig en wappert mooi in stevige wind.
Wat is satijn?
Satijn is een glanzende textielsoort die een luxe uitstraling heeft. Door de speciale weeftechniek ontstaat een glad oppervlak dat licht weerkaatst. Satijn wordt vaak gebruikt voor decoratieve of ceremoniële vlaggen, maar is minder geschikt voor langdurig buitengebruik.
Wat is zijde?
Zijde is een natuurlijke vezel afkomstig van de cocon van de zijderups. Het materiaal is zacht, soepel en glanzend en heeft een luxe uitstraling. Zijde vlaggen zijn vooral bedoeld voor binnen of ceremoniële gelegenheden, omdat zijde buiten sneller slijt.
Annuleren & retour
Hoe retourneer ik een bestelling?
Je kunt een bestelling retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. Gebruik hiervoor het retourformulier en stuur het product naar: Vlaggenclub.nl Afdeling Retouren Genieweg 51 3641 RH Mijdrecht. Voeg altijd de factuur bij en vermeld je IBAN-nummer op de achterkant. We waarderen het als je ook de reden van retour vermeldt.
Hoeveel dagen heb ik om mijn bestelling te retourneren?
Je hebt een periode van 14 werkdagen, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Binnen deze termijn moet het product bij ons binnen zijn.
Moet ik mijn retourzending vooraf aanmelden?
Nee, dit is niet verplicht. Wel waarderen we het als je de reden van retour doorgeeft. Bij garantiegevallen of een verkeerd geleverd product vragen we je wél eerst contact op te nemen.
Kan ik een product terugsturen dat ik al heb gebruikt?
Nee, retourzending is alleen mogelijk wanneer het product ongebruikt is en indien mogelijk in de originele verpakking zit.
Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn bestelling?
De retourkosten zijn altijd voor eigen rekening, tenzij het gaat om een foutieve levering of een garantiekwestie.
Wanneer ontvang ik mijn geld terug na een retour?
Wij storten het aankoopbedrag (inclusief eventuele standaard verzendkosten van de heenzending bij volledige retour) binnen 14 dagen terug op dezelfde rekening waarmee je hebt betaald. Vaak gebeurt dit al binnen enkele dagen na ontvangst.
Wat gebeurt er met de verzendkosten als ik mijn hele bestelling retourneer?
Bij een volledige retour ontvang je ook de verzendkosten terug die wij in rekening hebben gebracht. Heb je gekozen voor een duurdere verzendmethode dan standaard, dan vergoeden wij alleen de kosten van de standaardlevering.
Mag ik maatwerkproducten of bedrukte vlaggen retourneren?
Nee, producten die speciaal voor jou zijn gemaakt of ingekocht (zoals maatwerk of bedrukte vlaggen) kunnen niet worden geretourneerd. Alleen na overleg en goedkeuring door ons is dit soms mogelijk.
Offerte op maat
Wanneer is het slim om een offerte op maat aan te vragen in plaats van direct te bestellen?
Een offerte aanvragen is vooral handig als je specifieke wensen hebt (bijvoorbeeld een maatwerk vlag met eigen ontwerp) of wanneer je bepaalde producten niet in de webshop kunt vinden. Voor standaard vlaggen in een normaal formaat kun je gewoon direct via de webshop bestellen.
Hoe vraag ik een offerte aan bij Vlaggenclub?
Je vult eenvoudig het offerteformulier in op onze website. Hoe completer je het formulier invult (met maten, type vlag en aantallen), hoe beter wij je direct een passend voorstel kunnen doen.
Kost het aanvragen van een offerte geld of is dit gratis?
Het aanvragen van een offerte is geheel gratis en volledig vrijblijvend.
Hoe snel ontvang ik een offerte nadat ik het formulier heb ingevuld?
Wij behandelen offertes altijd zo snel mogelijk. Als de gevraagde producten op voorraad zijn, kunnen wij dezelfde dag nog je pakket verzenden nadat je akkoord bent gegaan.
Kan ik ook een offerte aanvragen als particulier, of is dit alleen voor bedrijven?
Ja, iedereen kan een offerte aanvragen, zowel particulieren, verenigingen als ook bedrijven.
Krijg ik korting als ik meerdere vlaggen of vlaggenmasten tegelijk bestel?
Bij grotere aantallen maken wij een offerte op maat. Vaak kunnen wij dan een betere prijs aanbieden (staffelkorting of kwantumkorting).
Wat gebeurt er als ik een standaard vlag aanvraag via het offerteformulier?
Voor standaard vlaggen in een normaal formaat voegen wij deze toe aan de webshop en verkopen we deze tegen de normale webshop-tarieven.
Kan ik een offerte aanvragen voor een bedrukte vlag met eigen ontwerp?
Ja, dit is mogelijk. Vul je wensen en ontwerp door via het offerteformulier, dan maken wij een voorstel op maat.
Hoe lang blijft een offerte geldig nadat ik deze heb ontvangen?
Onze offertes zijn altijd vrijblijvend. Standaard hanteren wij een geldigheid van 14 dagen, tenzij anders aangegeven op de offerte.